Ankiety internetowe

Prowadząc sklep internetowy (ale także ten stacjonarny), istotnym i niezbędnym działaniem jest dopasowanie oferty do potrzeb i wymagań konsumentów. Rynek e-commerce do niedawna był nowością, teraz – stał się standardem. Konkurencyjne firmy starają się przyciągać klientów niestandardowymi oraz idealnie dobranymi ofertami. Skąd więc czerpać wiedzę, czego wymaga od nas konsument i czy jest zadowolony ze świadczonych usług?

Formą badania, dającą odpowiedź na wszelkie potrzebne pytania, są ankiety internetowe. Cieszą się coraz większą popularnością wśród przedsiębiorców, którzy stawiają na miarodajne wyniki. Opinia klienta jest dla każdej firmy bardzo ważna, ponieważ pozwala odkryć najważniejsze potrzeby, a dzięki temu sporządzić dopasowaną do rynku ofertę. Dlatego wszelkie bolączki oraz wymagania konsumenta najłatwiej poznać za pomocą e ankiety.

By wspiąć się na szczyt, trzeba wiedzieć jak to robić. By odnieść sukces, trzeba dobrze rozplanować działania, mając podstawę do sposobu ukierunkowania każdego z zadań. Taką podstawą jest opinia klienta sklepu. Dlaczego jest tak ważna? Ponieważ króluje w Internecie, będąc wskazówką dla potencjalnych usługobiorców. Nie oszukujmy się, komentarze w sieci mają realny wpływ na decyzje konsumenckie.

Czy można zatem połączyć te dwa, istotne czynniki – przeprowadzanie jakościowych badań rynku oraz zdobywanie rekomendacji? Odpowiedź brzmi: tak! W dodatku jest to bardzo proste. Platforma Fixback https://fixback.pl/ została stworzona w celu wielopoziomowego wspierania biznesu z różnorodnych branż, również e-commerce. Jednym z jej zadań jest wygenerowanie jakościowej e ankiety, która następnie posłuży jako badanie satysfakcji klienta, a tym samym pozwoli poznać jego potrzeby.

Jak to działa? Wystarczy sporządzić pytania, które będą znajdować się w kwestionariuszu. Ankiety internetowe pojawią się przed oczami klientów zaraz po zeskanowaniu kodu QR (który można umieścić np. na paragonie), korzystając z aparatu wbudowanego w smartfon. Dużym udogodnieniem jest fakt, że niepotrzebne są do tego żadne dodatkowe aplikacje, a pomocną dłoń w stworzeniu profesjonalnego formularza ankiety chętnie wyciągają specjaliści z Fixback.

Pozytywna opinia klienta wzbudzi zaufanie, które jest niezbędne w branży e-commerce, a to przełoży się na realne zwiększenie ilości zamówień oraz wartości koszyków zakupowych. Siłą e ankiety jest prostota oraz miarodajne wyniki, które przełożą się na życie firmy.

Thanks for Reading

Enjoyed this post? Share it with your networks.